Czy nadchodzi rewolucja w grafice 3D ?

Wraz z pojawieniem się nowego API (Application Programming Interface) DirectX 12 zapewne wszystkich grających bardzo ciekawi  czy nadchodzi rewolucja? i nowa era dla miłośników grafiki 3D zwłaszcza w grach komputerowych. Pierwsze testy nowego zestawu funkcji w DX12 pokazują, iż mamy absolutny przełom w wykorzystaniu potencjału nowych procesorów graficznych. Te pierwsze testy już spowodowały zdziwienie i zaniepokojenie użytkowników kart GeForce z architekturą Maxwell , że architektura GCN(Graphics Core Next) Radeonów będzie znacząco lepiej i efektywniej radzić sobie z wykorzystaniem nowego DirectX 12. Karty graficzne AMD lepsze od NVIDIA w DirectX 12. Jak tylko producenci topowych gier dostosują swoje hity do DX12 zapewne bedziemy świadkami „Starcia Tytanów” z dwóch konkurencyjnych teamów „zielonych” i „czerwonych”. Na ostateczne rozstrzygnięcia trzeba będzie jeszcze poczekać kilka miesięcy.  Wszystkich posiadaczy komputerów ze słabszymi CPU(zwłaszcza quad-core „czerwonych”) najbardziej ucieszy fakt, iż DX12 ma niski narzut na CPU i nie trzeba będzie do topowej karty grafiki stosować bardzo mocnego i drogiego procesora. Aby cieszyć się nowymi możliwościami wystarczy przejść na Windows 10 oraz zakupić kartę grafiki przynajmniej z serii R7 370 lub GTX 750Ti, aby korzystać w pełni z nowych możliwości graficznych w rozdzielczości min.720p.  Naszym zdaniem minimum gamingowe na dzisiaj dla Full HD to przynajmniej i5-4460 z R9 380 lub GTX 960. Zwolennikom super grafiki w najwyższych detalach, a zarazem użytkownikom monitorów Full HD i 4K oraz entuzjastom pracy z trzema monitorami Full HD (AMD Eyefinity lub NVIDIA VISION SURROUND) niezmiennie polecamy nasze sprawdzone i najmocniejsze konfiguracje z serii xForce PC  z topowymi modelami kart grafiki łączonymi w tandemie z wykorzystaniem trybu CrossFireX lub SLI.

Kolejne informacje dotyczące rywalizacji kart grafiki w DirectX12 

Ashes of the Singularity – testy nowych sterowników AMD i Nvidii w DirectX 12

Pierwsze realne efekty w grach wykorzystujących DX12 widać w najnowszych opublikowanych testach :
„DirectX 11 vs DirectX 12 GTX 970 – Ashes of the Singularity Benchmark” 
   oraz
Ashes of the Singularity PC Gameplay (DirectX 12) +Benchmark Test 60fps 1080p” 
Czy DirectX 12 może zwiększyć  wydajność naszej karty grafiki nawet pięciokrotnie ?? Ciekawy materiał warty obejrzenia DirectX 12 – czy to będzie rewolucja na PC?
Smaczuku tej całej rewolucji i pogoni za najwyższą wydajnością dodaje fakt,  iż do tej całej rywalizacji włącza się projekt otwartego i wolnego API Vulkan, rozwijanego przez branżowe stowarzyszenie Khronos.