Warunki gwarancji.

Naszym Klientom diagnozujemy bezpłatnie wszystkie przypadki awarii, zanim np. laptop trafi do serwisu producenta w ramach gwarancji Door-To-Door, aby mieli 100% pewność , że stwierdzona niesprawność jest wynikiem wady technologicznej, a nie błędów w użytkowaniu. U nas reklamujesz bez ryzyka dodatkowych kosztów i utraconego czasu użytkowania. Skorzystaj z promocyjnego pakietu naszych usług dodanych!

 

Reklamacje niesprawności komputerów i laptopów zdarzają się trudne i skomplikowane diagnostycznie. Wynika to z tego, iż mamy do czynienia z najbardziej zaawansowaną technologią oraz faktu , iż na poprawne działanie sprzętu komputerowego wpływa w znaczący sposób instalowane i używane oprogramowanie. Nie mniej ważne są warunki eksploatacji, czy były zgodne z instrukcją użytkowania, a także zaleceniami zawartymi w karcie gwarancyjnej. Dodatkowym problemem jest wpływ złośliwego oprogramowanie w postaci wirusów komputerowych itp. Ważnym aspektem w procedurze diagnostycznej jest wykluczenie winy użytkownika w niesprawności , która w konsekwencji skłania każdego Klienta do skorzystania z uprawnień w ramach gwarancji czy niezgodności towaru z umową. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów oraz w trosce o zakupiony sprzęt przedstawiamy top listę awarii, których przyczyny – niestety – wykluczają skorzystanie z tych uprawnień, a tym samym w wielu wyszczególnionych poniżej przypadkach powodują bardzo wysokie koszty naprawy. Każdej z tych awarii można uniknąć, jeśli będziemy pamiętać o możliwych przyczynach i potencjalnych zagrożeniach oraz zachowamy przezorność w użytkowaniu.

 

Dla laptopów, są to:

uszkodzenia fizyczne
  • wieloukładowe uszkodzenie płyty głównej z powodu zwarć powstałych w skutek zalania płynem (kawa, herbata, alkohol itp.) jeśli się zdarzy taka sytuacja, wymagane jest specjalne postępowanie po zalaniu ! aby uniknąć destrukcji ,

  • przegrzanie, a za tym uszkodzenie elementów płyty głównej lub ich połączeń lutowanych, z powodu braku właściwego odprowadzania ciepła od spodu lub nawet zatkania otworów wentylacyjnych, a także nie wykonanej konserwacji układów chłodzenia,

  • awaria zasilacza i czasami układów zasilania płyty głównej, najczęściej w skutek przepięcia i braku listwy przeciwprzepięciowej.

  • szybka utrata sprawności baterii, w 99% w wyniku wadliwej eksploatacji.

uszkodzenia mechaniczne
  • uszkodzenie mechaniki HDD, z powodu uderzeń(silnych wstrząsów) w czasie pracy HDD,

  • urwanie zawiasów, a przy tym również taśmy matrycy,

  • uszkodzenie przewodu napięcia stałego, a także gniazda zasilania,

  • pęknięcia na obudowie od przypadkowych uderzeń lub upadków,

  • stłuczenie matrycy przy upadku różnych przedmiotów,

  • wyrwanie, wgniecenie lub złamanie klawiszy na klawiaturze.

 

sonda

Wyniki sondy przeprowadzonej wśród naszych Klientów.

 

Dla komputerów stacjonarnych, są to:

uszkodzenia fizyczne
  • uszkodzenie zasilacza i zwykle jednocześnie elektroniki dysku twardego z powodu np. braku obwodu ochronnego(zerowanie lub uziemienie) w instalacji elektrycznej,

  • awaria zasilacza i niejednokrotnie jednoczesne uszkodzenie wielu innych podzespołów z powodu j.w. i zarazem braku listwy przeciwprzepięciowej,

  • przegrzanie , a za tym uszkodzenie elementów elektronicznych lub ich połączeń lutowanych w podzespołach: płyta główna, procesor, grafika, zasilacz – najczęściej z powodu braku wymaganej konserwacji układów chłodzenia.

uszkodzenia mechaniczne
  • uszkodzenie mechaniki HDD, z powodu uderzeń(silnych wstrząsów) w czasie pracy HDD,

  • przewodu myszki albo klawisza lub rolki,

  • klawiszy na klawiaturze,

  • przycisku zasilania na obudowie

    (ostatnie 3 uszkodzenia mechaniczne są tanie w naprawie – dlatego komputery zalecamy zwłaszcza dzieciom i młodzieży szkolnej).

 

Wspólne dla laptopów i komputerów, podlegające również temu wykluczeniu, są problemy wynikające z dopuszczenia do destrukcyjnego zawirusowania oraz niektóre niesprawności systemu operacyjnego powstałe z winy użytkownika.

Biorąc pod uwagę powyższe przypadki, każda reklamacja musi być poprzedzona rzetelną diagnostyką, czy zgłaszane problemy rzeczywiście wynikają z wady technologicznej, albo też wadliwego funkcjonowania oprogramowania. Nierzadko mamy w serwisie przypadki, kiedy użytkownicy reklamują komputery i laptopy, a przyczyna problemów nie wynika z wady sprzętu lub oprogramowania, ale w/w lub innych czynników – nie objętych bezpłatnym serwisowaniem w ramach gwarancji przez serwis producenta.

Skorzystanie z serwisu producenta w ramach D-2-D jest wygodne , ale też ryzykowne , jeśli nie ma pewności, czy ta niesprawność przypadkiem nie powstała z winy użytkownika ?

Aby zachować wieloletnią bezawaryjną sprawność sprzętu komputerowego , warto zawsze przestrzegać bardzo istotnych zaleceń eksploatacyjnych.